miercuri, 15 iulie 2015

Castrarea psihologică

Noţiunea de castrare a apărut odată cu ,,eunucii,, (bărbaţii de la curtea regilor antici, care erau lipsiţi de testicule pentru a preîntimpina sarcinile şi dezmăţurile nedorite în rândurile păturii sociale sărace). Aceşti bărbaţi erau lipsiţi de agresivitate şi caracterul bărbătesc, fiind în general mai servili, mai umili şi mai neutri faţă de femei.

În societatea modernă, lipsa masculinităţii se produce pe fond mintal (castrarea psihologică) şi este cauzată de mai mulţi factori:
1.                Lipsa totală a sexului timp de câţiva ani (foarte multe femei pleacă la muncă peste hotare).
2.                Disritmie sexuală (lipsa sexului regulat) şi abstinenţa sexuală repetată.
3.                Abuzul de alcool, narcotice şi tratamente neurologice / psihiatrice de lungă durată.
4.                Frigiditatea la femei
5.                Cuplul format din interes social sau financiar, fără implicaţii emoţionale, sentimentale şi atracţii fizice iniţiale.
6.                Climaxul la femei şi bărbaţi (vârsta 45-60 ani) însoţit mai ales de boli cronice ce afectează starea generală de sănătate şi fondul hormonal.
7.                Conflictele interpersonale între parteneri, preponderent cele de durată, ele ducând la apatia /antipatia bărbatului faţă de partenera sa pe plan fizic.
8.                Conflictele interne ale bărbatului – formate pe fond de traumă psihologică din antecedente(relaţia fizică-amoroasă eşuată sau suferinţe sufleteşti) ca rezultat formarea unui streotip negativ faţă de toate femeile.
9.                Inteligenţa psiho-emoţională joasă a partenerilor cu negarea calităţilor pozitive în sex şi subestimarea parametrilor fizici a bărbatului.
10.           Sarcini multiple în familie – unde femeia este privită ca obiect reproductiv de către bărbat – şi nu ca unul sexual.


luni, 6 iulie 2015

Efectul PLACEBO

EFECTUL PLACEBO

Este incredibil cât de mult poate fi influenţat subconştientul nostru de forţa sugestiei ! Si intrucât mintea subconştientã este cea care controleazã corpul nostru şi intreaga viaţă, prin intermediul sugestiei putem avea parte de o mulţime de intâmplări – unele plăcute, altele extrem de neplăcute.
Efectul placebo
 Multă lume a auzit de efectul placebo. In cadrul unui experiment medical, ţi se admnistrază un medicament despre care ţi se spune că este foarte eficient – de pildă cu pansament gastric. Din 100 de voluntari pe care se testează medicamentul, aproximativ 50 constată intr-adevăr că au scăpat de durerea de stomac. Dar – surpriză ! Aşa-zisul medicament este de fapt o bobiţă de zahãr acoperitã de un inveliş albastru. El nu conţine nimic altceva decât zahãr.Si atunci, ce anume i-a vindecat pe cei 50 de voluntari ? Forţa sugestiei. Li s-a spus că se vor face bine, au fost convinşi că se vor face bine şi s-au făcut bine. In fapt, subconştientul lor a fost convins de eficienţa medicamentului şi a dat organismului comenzile necesare pentru a se face bine. Tot ceea ce mintea noastră crede, poate realiza.
 Efectul nocebo
 Mult mai puţini au auzit de efectul nocebo. In cadrul unui experiment similar, ţi se administrează o pastilă despre care eşti avertizat că iţi va face rău – de pildă crampe stomacale.De data aceasta, numărul celor ce se plâng de dureri la stomac este insă de 90% ! Evident era aceeaşi pastilã inofensivă cu zahăr. IMPORTANT : Se constatã cã forţa sugestiei negative este mult mai mare decât a sugestiei pozitive (90% față de 50%). Aceasta concluzie a fost verificată în mai multe experiențe şi rezultatele ramân cam la acelaşi %. Lucrul acesta trebuie să ne dea de gândit. Suntem expuşi zilnic, oră de oră, unei adevărate avalanşe de mesaje negative , in primul rând prin presă . Inundaţii, cutremure, avioane prăbuşite, crime, violuri, preţuri care cresc,bârfe răutăcioase ale colegilor, accidente de maşină etc etc. Aceste mesaje cu puternică valoare emoţională lucrează fără să ne dăm seama asupra subconştientului nostru.Iar rezultatul este că ne merge prost fără să ştim de ce. Suntem deprimaţi, ne pierdem increderea intr-o viaţă mai bună, ne aşteptăm să ni se intâmple ce e mai rău. Si, de obicei, la ce te aştepţi, aşa se intămplă. Dăm vina pe ursită, pe destin, pe guvern , pe socri , pe colegi , fără să observăm că, de fapt răul l-am provocat inconstient, noi însine. Că l-am lăsat să pătrundă in mintea noastră ori de câte ori a vrut, fără să realizăm că trăim in casă cu un duşman. Puneţi piciorul in prag ! Incepând de astăzi inchideţi uşile pentru aceşti musafiri periculoşi. Evitaţi să mai urmăriţi jurnalele cu ştiri negative. Schimbaţi postul pe altceva. In fond aveţi 25 -30 -40 de canale prin firma de cablu. Urmăriţi emisiunile educative şi cele care să vă refacă starea optimistă. Muzică, divertisment, etc. Evitaţi persoanele negative, cele care permanent se vaietă , critică şi condamnă. Dacă aşa sunt colegii de serviciu sau, mai rău, şeful dumneavoastră, gândiţi-vă foarte serios să vă căutaţi un alt loc de muncă. Altfel, rămânând alături de ei, riscaţi să vă condamnaţi la o viaţă de eşec şi frustrare si poate, sa va îmbolnaviti cu adevarat. Asociaţi-vă cu persoane pozitive, optimiste, orientate spre succes. Dacă vreţi sã aveţi o viaţã de succes, trebuie sã staţi cãt mai mult in preajma unor oameni de succes. Invăţaţi de la ei, gândiţi ca ei, acţionaţi ca ei. Folosiţi permanent forţa sugestiei pozitive citind cărţi motivaţionale sau biografii ale oamenilor de succes, ascultând casete şi CD-uri motivaţionale, participând la cursuri şi seminarii despre succes, urmărind emisiuni radio şi Tv cu oameni de succes. Pe scurt, folosiţi la maximum forţa sugestiei pozitive şi reduceţi la minim forţa sugestiei negative. Preluaţi controlul tuturor elementelor de sugestie din preajma dumneavoastrã şi folosiţi-le pentru a vã atinge obiectivele.
 Vă sugerez un mic exerciţiu pe care să-l faceţi zilnic, timp de două săptămâni 
1) – nu vă mai plângeţi de nimic, nici in sinea dumneavoastră, nici faţă de alţii
 2) – nu mai urmăriţi jurnalele de ştiri la TV
 3) – nu ascultaţi văicărelile celor din preajmă, cereţi-le să schimbe subiectul.
 Dacă aveţi răbdarea să faceţi acest exerciţiu, veţi observa că perspectiva asupra vieţii vi se va schimba!

duminică, 28 iunie 2015

Procrastinarea de zi cu zi


  

 Cuvântul procrastinare face referire la tendinţa unui individ de a amâna executarea unei sarcini, în favoarea angajării în acţiuni neproductive şi/sau lipsite de efort fizic/intelectual. De exemplu : Maria are de lucrat pentru un proiect important, în care este solicitată psihic. Maria conştientizează importanţa sarcinii de îndeplinit, însă nu găseşte suficientă motivaţie pentru a trece la demararea acţiunii. În consecinţă o amâna, iar ulterior poate simţi sentimente de vinovăţie. Procrastinatorul foloseşte afirmaţii precum acestea :"Am tot timpul să fac asta, pentru început îmi voi verifica mailul." "Sa mănânc ceva înainte sa încep." "Cred că am nevoie de puţin aer înainte de a face orice altceva. Voi face o plimbare." "O ora de somn mă va ajuta sa mă concentrez mult mai bine." Ziua continua cu diferite acţiuni, mai puţin cu cele ce ar trebui făcute. Dacă există un numitor comun al afirmaţiilor de mai sus, acela este plăcerea. Altfel spus, avem obiceiul de a prioritiza acţiunile ce ne produc o plăcere imediată, în detrimentul celor ce oferă o satisfacţie mult mai întîrziată.
   Procrastinarea apare cu precădere la persoanele ce prezintă o gândire ruminativă (o stare de meditaţie exagerată asupra unor evenimente trecute sau viitoare), slăbind procesul motivaţional. De asemenea, persoanele care procrastinează sunt adesea nehotarâte, lipsite de o gândire pragmatică.
   Pentru a combate procrastinarea, putem să :
  • Ne fixăm clar şi concret sarcinile pe care le avem de îndeplinit (eventual le notăm si bifăm după efectuarea lor)
  • Să ne asigurăm că ceea ce avem de făcut este în totalitate necesar  si să vizualizăm rezultatele fructuoase ale "depunerii efortului acum"
  • Să trecem la acţiune fără a tergiversa situaţia, eliminând factorii ce ne pot distrage atenţia 
  • Să ne acordăm un moment de rasfăţ, numai după ce am finalizat ce ne-am propus să facem
   Procrastinarea poate afecta sfera rezultatelor profesionale si personale şi poate aduce nenumărate regrete pentru că lucrurile nu au fost făcute la timpul lor; aşadar sa încercăm să o tratăm corespunzător.



   Citate relevante:
" Nu lăsa pe mâine ce poţi face azi."
" Timpul are prostul obicei de a fi ireversibil."