𝐂𝐨𝐩𝐢𝐥𝐮𝐥 𝐭𝐚̆𝐮 𝐟𝐚𝐜𝐞 𝐠𝐫𝐞𝐬̧𝐞𝐥𝐢 𝐝𝐞 𝐩𝐫𝐨𝐧𝐮𝐧𝐭̧𝐢𝐞 𝐬𝐚𝐮 𝐜𝐫𝐞𝐳𝐢 𝐜𝐚̆ 𝐢̂𝐧𝐭𝐚̂𝐦𝐩𝐢𝐧𝐚̆ 𝐚𝐧𝐮𝐦𝐢𝐭𝐞 𝐝𝐢𝐟𝐢𝐜𝐮𝐥𝐭𝐚̆𝐭̧𝐢 𝐝𝐞 𝐯𝐨𝐫𝐛𝐢𝐫𝐞?


În general, copiii încep rostirea clară a cuvintelor de la vârsta de 1 an, iar de la 2 ani, ei reușesc să formuleze propoziții. În primii ani, greselile de pronunție sunt foarte frecvente, dar nu sunt considerate defecte.
Nu în toate cazurile e nevoie de terapie de lungă durată, însă e bine ca părinții să afle cum să stimuleze verbal adecvat copilul, chiar dacă este prea mic pentru a fi integrat într-un program terapeutic.
Începând cu vârsta de 2 ani și jumătate se poate lucra deja cu cei care au diagnostice de întârziere în dezvoltarea limbajului, terapia având ca obiectiv principal dezvoltarea vocabularului celui mic.
După vârsta de 4 ani, se poate începe terapia pentru corectarea dificultăților de pronunție. Este bine ca acestea să fie corectate până la intrarea în școală, deoarece în caz contrar pot duce la tulburări de scris-citit, adică la un diagnostic logopedic combinat.
Când este bine să se apeleze la un specialist în logopedie❓
🟪 când copilul nu poate pronunța sau pronunță greșit anumite sunete (sunetele „p”, „b”, „m”, „h” la 1-2 ani si „g”, „f”, „t”, „d”, „n” la 2-3 ani sau „s”, „z”, „r”);
🟪 cuvintele spuse de acesta sunt dificil de înțeles;
🟪 repetarea unor sunete, întreruperea discursului în încercarea de a spune un cuvânt, prelungirea unor sunete (f-f-f-fermă), tensiune în voce – cum e în cazul bâlbâielii;
🟪 voce nazală, cum e în cazul rinolaliei;
🟪 vorbirea în fraze scurte, probleme cu folosirea sau înțelegerea unor cuvinte (afazie);
🟪 dificultăți în a imita anumite sune, vorbire lentă (apraxie);
🟪 pauze lungi în vorbire, când cel mic nu își găsește cuvintele;
🟪 vocabular redus comparativ cu alți copii de vârsta lui;
🟪 capacitatea redusă de a avea o conversație;
🟪 omiterea unor cuvinte sau includerea unor cuvinte nepotrivite sau chiar inexistente;
🟪 cuvintele spuse în altă ordine;
🟪 nu înțelege mesajele transmise de alte persoane (7-24 luni);
🟪 spune prea puține cuvinte pentru vârsta lui, iar cuvintele sunt greu de înțeles;
🟪 nu pune cuvintele împreună pentru a forma propoziții (2-3 ani);
🟪 nu interacționează bine cu ceilalțti copii;
🟪 are probleme de citire și scriere.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Trăsături de personalitate accentuate dupa Karl Leonhard

COMPEDIU. Chirurgia eterică și taierea cordoanelor. Simptome. Exemple. Sugestii. Invocări.

ÎMBRĂȚIȘAREA...